niedziela, 1 marca 2015

ODCHUDZONA PIZZA


Przepis stworzony dla miłośników fast foodów. Dużo zdrowszy zamiennik bez tony tłuszczu i niezdrowych dodatków, bardzo prosty w wykonianiu. Wystarczy tylko chęci i odrobiny czasu :)


ODCHUDZONA PIZZA DOMOWA
Składniki: 
 Na ciasto: 
  • 2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej lub orkiszowej
  • 3-4 łyżki oleju rzepakowego
  • 0,5 szklanki mleka/ wody
  • 0,5 szklanki letniej wody
  • 0,5 małego opakowania drożdży
  • sól, bazylia
 Dodatki do pizzy: 

  • passata pomidorowa (przetarte pomidory)
  • ząbek czosnku
  • rukola
  • pieczarki
  • papryka czerwona
  • cebula czerwona
  • kukurydza
  • mozzarella
  • zioła prowansalskie, pieprz ziołowy lub czarny, szczypta soli morskiej
Drożdze mieszamy z letnią wodą, odkładamy na chwilę. Następnie mąkę, olej, mleko, sól, bazylię i gotowe drożdże wyrabiamy na ciasto (nie za gęste). Ciasto rozprowadzamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Passatę doprawiamy ziołami, czosnkiem i smarujemy nią ciasto. Dodajemy dowolne warzywa lub te zaproponowane przeze mnie, na koniec wykładamy plastrami mozzarelli. Pizzę pieczemy w 200° przez 45 min-1h.
Kaloryczność średniego kawałka ok. 200 kcal (zależy od wielkości)







Jesteśmy z chłopakiem na weekend u mojej babci, więc pomyślałam, że zabiorę ze sobą aparat, skakankę i sportowe ubranie. Wczoraj w planach miałam zdjęcia na bloga dotyczące ćwiczeń cardio, jednak pogoda mnie zaskoczyła. Byłam pewna, że będzie o wiele cieplej i słoneczniej, a wzięłam ze sobą jedynie legginsy do ćwiczeń, top i t-shirt. Dziś leżę cały dzień w szlafroku od babci z gorączką i bólem głowy, przez własną głupotę. 
No cóż, następnym razem bardziej się przygotuję i pomyślę o cieplejszym ubraniu :)




Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz